30.01.2011

Kulki magnetyczne

 Ten gadżet odwzorowuje doświadczenie Newtona, ale nie oszukujmy się, że kogokolwiek interesuje jego funkcja edukacyjna.Odchylasz na bok jedną kulkę, a potem ją wypuszczasz z ręki. Kulka opada, a wygenerowana przez nią energia zostaje przekazana nieruchomym do tej pory, pozostałym kulkom. A ponieważ spośród nich swobodnie może odbić się jedynie ostatnia kulka na przeciwnym krańcu, tylko ona odbije mocno na bok (inne pozostaną stosunkowo nieruchome).Potem wróci, i cykl się powtórzy, tylko w odwrotną stronę. Całe wyjaśnienie tego eksperymentu jest strasznie nudne, więc jeśli przeczytałeś poprzedni akapit i z miejsca nie zasnąłeś, to duże brawa dla Ciebie.
.
...
.

Co innego obserwacja kulek w akcji. To daje dużo przyjemności. Zwłaszcza w deszczowy, ponury dzień. Gdy przychodzisz do biura i wszystko toczy się wolno, leniwie. Siadasz – i nie masz ochoty na nic. Zwłaszcza na pracę. Uruchamiasz więc kulki Newtona i spokojnie przyglądasz się, jak one pracują… spokojnie i efektywnie. I gaśnie w Tobie rodzące się jeszcze przed momentem poczucie winy z powodu ogarniającego Cię lenistwa, bo coś w biurze się dzieje. Ktoś (coś) pracuje. Ty już nie musisz. Dźwięk uderzających o siebie metalowych kulek jest także bardzo przyjemny.




4 komentarze:

  1. Celina Mączyńska26 września 2018 04:17

    Oczywiście mamy te kulki u nas w domu i to juz od dosyć dawna. Mój facet jest gadżeciarzem i wiele rzeczy mamy z https://4gift.pl/prezenty/prezent-dla-niego/prezent-dla-chlopaka skąd praktycznie cały czas zamawia. Mi też czasami się zdarzy zamówić jakiś gadżet na prezent. W końcu fajnie jest wręczyć coś oryginalnego, a nie jakieś oklepane czekoladki, kwiaty czy perfumy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że taki gadżet również fajnie może nadawać się na prezent i ja osobiście bym był z niego zadowolony. Również jestem przekonany, że jak moim dziadkom kupiłem prezent w https://duka.com/pl/prezenty/prezenty-dla-dziadkow to jest to bardzo trafny upominek i będzie im się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie takie gadżety mogą być bardzo fajnym dodatkiem, ale jak dla mnie również liczy się to aby wiedzieć jakie gadżety reklamowe są warte tego aby je mieć. Uważam, że świetnie się sprawdzają koszulki z nadrukiem https://mediadesign.pl/koszulki-z-nadrukiem i ja na nie się zdecydowałam.

    OdpowiedzUsuń